Diagnose en hulp op afstand met CLEVER Remote Services
Een voertuig kampt met een probleem, maar net die ene functie is niet mogelijk met jouw diagnoseapparatuur. Of het ontbreekt jou en/of je collega even aan kennis om de juiste diagnose te stellen. Het is niet gek dat je niet beschikt over élk diagnosesysteem en niet álles weet van elk merk en type voertuig.
Er zijn simpelweg te veel voertuigmerken, problemen, data en diagnoseapparaten. Wil jij zoveel mogelijk voertuigproblemen oplossen in eigen werkplaats? Met onze CLEVER Remote Services bieden wij de oplossing en helpt onze CLEVER DiagnostiX ServiceDesk jou op afstand bij het oplossen van het probleem.
Hulp binnen handbereik
Onze diagnosespecialisten, ookwel CLEVER eXpert, kunnen technische vragen beantwoorden, op afstand programmeren, coderen en bij complexe storingen zelfs de auto in jouw werkplaats op afstand overnemen om samen de juiste diagnose te stellen. Het uitgangspunt is dat onze eXperts naast de techneut staan en dat geen enkel voertuig de werkplaats van het onderhoudsbedrijf hoeft te verlaten. Dat scheelt tijd en geld. Hulp is slechts één belletje verwijderd en bovendien hoeft het autobedrijf niet elk diagnoseapparaat in huis te hebben. Je kunt het support op afstand zien als de tweede, derde en laatste tester die je nodig hebt.
Onze Remote Interface maakt diagnose op afstand mogelijk.
Remote Services is de oplossing
Met onze remote-oplossing, slaan wij een brug tussen het voertuig in jouw werkplaats en onze CLEVER DiagnostiX ServiceDesk. Je neemt per telefoon, WhatsApp of e-mail contact op met ons supportteam. Samen spreken jullie af wat nodig is, bijvoorbeeld een programmering of codering. Je krijgt advies, zodat onnodige kosten, zoals uitvoeren van werkzaamheden die niet nodig zijn om het probleem op te lossen, worden voorkomen. Het enige wat jouw autobedrijf nodig heeft, is een verbinding op afstand met een Remote Interface; de Launch SmartLink Remote. Deze SmartLink is los verkrijgbaar, maar het is ook onderdeel van het Launch X-431 Euro Link diagnoseapparaat. Je sluit deze Remote Interface aan op de OBD-stekker van de auto aan en daarna gaat onze CLEVER eXpert aan de slag. Zodra de klus succesvol is afgerond, geeft de ServiceDesk een afgesproken signaal door, bijvoorbeeld dat de claxon twee keer gaat.
Lees hier meer over de mogelijkheden van deze ondersteuning op afstand.
Het draait om kennis
Elke diagnose, configuratie- of programmeerklus kan online op afstand uitgevoerd worden. Geen opdracht is te moeilijk. Ook hele complexe storingen kunnen opgelost worden, maar uit ervaring weten wij dat alleen helpen niet genoeg is. Er is daarom veel aandacht voor kennisoverdracht. Onze eXpert legt veel uit en geeft tips en maakt duidelijk hoe jij de volgende keer zelf die diagnose kan stellen. Elke technicus wil immers leren van het probleem.
Wil jij ook profiteren van de voordelen van onze Remote Services of meer hierover lezen? Vraag advies aan onze specialisten.