aa-equipment-contact-1880

Remote Support Services

Een voertuig kampt met een probleem, maar net die ene functie is niet mogelijk met jouw diagnoseapparatuur. Of het ontbreekt jou en/of je collega even aan kennis om de juiste diagnose te stellen. Het is niet gek dat je niet beschikt over élk diagnosesysteem en niet álles weet van élk merk en type voertuig. Onze CLEVER Remote Services biedt oplossing. Het maakt diagnose, programmeren en coderen op afstand mogelijk bij zowel personenauto’s, vrachtwagens als off-highway voertuigen.

Alle diagnosefuncties en kennis in ‘huis’

Met onze remote-oplossing slaan wij een brug tussen het voertuig in jouw werkplaats en onze CLEVER DiagnostiX ServiceDesk. Om gebruik te kunnen maken van onze remote-diensten, heb je onze remote-interface nodig. Deze sluit je aan op de OBD-stekker van het voertuig en wij doen de rest.


Zo is een programmering of codering van voertuigelektronica(componenten) in een handomdraai uitgevoerd. Daarnaast kunnen we je op afstand helpen bij de juiste diagnose van complexe storingen. Middels de modernste remote-diagnosetechnieken en onze ervaren diagnosespecialisten, is nagenoeg geen enkel probleem te gek.


Door het voertuig op afstand over te nemen, hoeft het hulpbehoevende voertuig de werkplaats niet meer te verlaten, worden de arbeidsprocessen minimaal verstoord en worden aanzienlijke kosten bespaard.

Hoe werkt het?

Hulp nodig met diagnosestellen, programmeren of coderen?


Sluit de remote-interface aan op de OBD-stekker van het voertuig om een remote-verbinding te maken. Neem telefonisch, WhatsApp, per mail of via onze applicatie op je diagnoseapparaat contact op met onze CLEVER DiagnostiX ServiceDesk en meld jouw verzoek. Een van onze eXperts voorziet je middels persoonlijk contact van advies en technische informatie om te bepalen wat daadwerkelijk nodig is. Dit voorkomt dat onnodige kosten worden gemaakt. Het ticket wordt voor je aangemaakt en de eXpert gaat direct voor je aan de slag. Dankzij de online verbinding met het voertuig in jouw werkplaats, kunnen de werkzaamheden snel worden uitgevoerd. Zodra dit succesvol is afgerond, brengen we je op de hoogte dat de klus is geklaard.

De mogelijkheden


Coderen en programmeren op afstand

Is jouw apparatuur ontoereikend voor het uitvoeren van een programmering of codering? Wij voeren de systeem- en/of componentconfiguratie op afstand uit. Door het voertuig op afstand over te nemen, kunnen wij diverse werkzaamheden uitvoeren, zoals bijvoorbeeld:


  • trekhaakcoderingen;
  • coderen van regeleenheden;
  • sleutels programmeren;
  • verstuiveraanpassingen;
  • lezen en wissen van foutcodes;
  • service intervallen resetten;
  • en nog veel meer.


Diagnose op afstand

Hulp nodig bij een complexe storing? Kies ervoor om een diagnose op afstand te laten uitvoeren door één van onze diagnosespecialisten. Met onze Remote Diagnose Support kan het voertuig weer snel de weg op.


Wat kost dat?

Na de eenmalige aanschaf van de Remote Interface, betaal je vervolgens alleen bij gebruik. Wil je meer weten? Neem contact met ons op.

remote-technisch-support-smartlink

De voordelen van onze Remote Services:

Met onze Remote Supportdiensten haal je aanzienlijke voordelen in huis:

  • Nagenoeg elke diagnose-, configureer- en programmeerfunctie uit te voeren in je eigen werkplaats;
  • in geval van complexe storingen helpen wij je op afstand bij het stellen van de juiste diagnose;
  • indien gewenst, worden alle Remote Supportdiensten uitgevoerd met OEM-diagnoseapparatuur, waar door jij je kunt conformeren aan OEM-richtlijnen;
  • optimale en volledig traceerbare kwaliteitsborging op OEM-niveau;
  • bespaar aanzienlijke investeringen in (OEM-)diagnoseapparatuur;
  • bespaar aanzienlijk op langere doorlooptijden en kosten (transport, leenauto, etc.);
  • ‘Nee’ verkopen aan de klant of deze doorsturen naar een collega-bedrijf is niet langer nodig, pak nagenoeg elke klus met vertrouwen zelf aan;
  • betaal alleen voor de dienst die je afneemt en die ook nog eens dikwijls door te belasten is aan de klant;
  • gedegen (geautomatiseerde) rapportage en heldere (digitale) facturatie, en;
  • je hebt minder verloren en niet facturabele uren, waardoor het rendement stijgt.

Heb je interesse in Remote Support Service?

Wil je meer informatie, een demo of een offerte aanvragen? Wij helpen je graag.

Hartelijk bedankt voor het invullen van ons contactformulier. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Kunnen wij je helpen?


Wil je ook profiteren van de voordelen van onze remote-diensten? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag bij vragen of advies.

Contact

CLEVER DiagnostiX ServiceDesk:

Cookie-instellingen
Selecteer de gewenste cookie-instellingen: