Repareren en onderhouden van bedrijfswagens met Knorr-Bremse systemen

Tijdens het uitvoeren van diagnose-, reparatie- en onderhoudswerkzaamheden komen technici regelmatig in aanraking met Knorr-Bremse systemen. Knorr-Bremse is een originele onderdelenleverancier (OEM) voor veel van ‘s werelds grootste vrachtwagen- en trailerfabrikanten. Hierdoor is een aanzienlijk aantal trucks en trailers uitgerust met Knorr-Bremse systemen, waaronder lucht- en schijf­remsystemen, elektronische remsyste­men (EBS), antiblokkeersystemen (ABS), luchtverzorgingseenheden en tal van andere componenten en systemen. De juiste systeemkennis is essentieel voor het waarborgen van de veiligheid en betrouwbaarheid van bedrijfswa­gens. Het gebruik van gespecialiseerde diagnoseapparatuur en up-to-date technische informatie speelt hierbij een cruciale rol. Knorr-Bremse’s originele diagnose­software, bekend als NEO Green en ECUtalk®, is vanaf nu geïntegreerd in de Jaltest Diagnostics-software. Dit is het gevolg van dat Knorr-Bremse sinds 2022 deel uitmaakt van het aandeelhou­derschap van Cojali S.L., de ontwikkelaar van Jaltest Diagnostics. Door de originele diagnosesoft­ware van Knorr-Bremse te combi­neren met de diagnose expertise van Jaltest, kunnen werkplaatsen en wagenparkbeheerders de sta­tus van de Knorr-Bremse syste­men nauwkeurig en snel beoorde­len, terwijl er ook uitgebreide hulp beschikbaar is bij het oplossen van problemen. De Knorr-Bremse NEO Green en ECUtalk® software – wat verder gaat onder de naam Knorr-Bremse Diagnostics ‒ kan vanaf nu gebruikt worden in combinatie met de voertuig communicatie interface; de Jaltest LINK. Knorr-Bremse Diag­nostics kan als losse software-module worden aangeschaft, of als aanvullende software-module in combinatie met de andere diagnosesoftware van Jaltest Diagnostics.


Knorr-Bremse software geïnte­greerd in Jaltest Diagnostics

Knorr-Bremse’s originele diagnose­software, bekend als NEO Green en ECUtalk®, is vanaf nu geïntegreerd in de Jaltest Diagnostics-software. Dit is het gevolg van dat Knorr-Bremse sinds 2022 deel uitmaakt van het aandeelhou­derschap van Cojali S.L., de ontwikkelaar van Jaltest Diagnostics. Door de originele diagnosesoft­ware van Knorr-Bremse te combi­neren met de diagnose expertise van Jaltest, kunnen werkplaatsen en wagenparkbeheerders de sta­tus van de Knorr-Bremse syste­men nauwkeurig en snel beoorde­len, terwijl er ook uitgebreide hulp beschikbaar is bij het oplossen van problemen. De Knorr-Bremse NEO Green en ECUtalk® software – wat verder gaat onder de naam Knorr-Bremse Diagnostics ‒ kan vanaf nu gebruikt worden in combinatie met de voertuig communicatie interface; de Jaltest LINK. Knorr-Bremse Diag­nostics kan als losse software-module worden aangeschaft, of als aanvullende software-module in combinatie met de andere diagnosesoftware van Jaltest Diagnostics.

itebs-schema1

Exclusieve toegang tot originele Knorr-Bremse diagnosefuncties

Vanaf nu heb je met Jaltest Diagnostics de mogelijkheid om gebruik te maken van de Knorr-Bremse NeoGreen soft­ware waarin de Knorr-Bremse OE infor­matie is weergegeven. Hiermee krijg je direct toegang tot de juiste fabrieksin­formatie die helpt om een diagnose en reparatie snel te kunnen uitvoeren bij trucks en trailers die voorzien zijn van een Knorr-Bremse remsysteem. Ook de nieuwste generatie Knorr-Brem­se remsystemen zoals de TEBS_G2.x, iTEBS X en het bandenspanningscontro­lesysteem iTPMS zijn reeds geïntegreerd als ECUtalk® in de Jaltest software.

neogreen-2

Voor elk van de systemen is uitgebreide originele fabrieks­informatie van Knorr-Bremse beschikbaar die rechtstreeks in de Jaltest-software is toege­voegd. Op deze manier kan de technicus op een snelle manier de reparatie- en onderhouds­werkzaamheden uitvoeren. Denk aan het vervangen van een ABS-sensor of zelfs een remmodulator die voorzien moet worden van software en geparametreerd dient te worden. Uiteraard ontbreekt de End Off Line (EOL) functie, welke altijd benodigd is na een verandering in de configuratie van het systeem, niet in de software. Naast de functie om een nieuwe rem­modulator te wisselen en de software van de oude naar de nieuwe remmodu­lator te schrijven, kan nu ook de rem­modulator worden voorzien van nieuwe software-updates. Hiervoor is een internetverbinding benodigd waarmee de Jaltest-software rechtstreeks een verbinding maakt met Knorr-Bremse. Op die manier ben je verzekerd dat altijd de juiste software in de remmodulator aanwezig is.


UDIF wordt Jaltest LINK

Op termijn zullen alle Knorr-Bremse UDIF voertuig communicatie interfaces vervangen worden door de Jaltest LINK. Jaltest en Knorr-Bremse hebben samen de communicatie hierover naar de ge­bruikers gebracht. Het voordeel voor de gebruiker is dat zij nu niet enkel over de Knorr-Bremse software kan beschikken, maar ook over de Wabco en Haldex soft­ware voor remsystemen. Tevens is de Jaltest LINK software uit te breiden met software voor trucks, lichte bestelauto’s en autobussen. Dat maakt de Jaltest LINK een di­agnoseapparaat dat in elke zware voertuig categorie is in te zetten. 

Meer weten over Knorr-Bremse en Jaltest?

Lees meer over het product of vraag advies aan onze specialisten.

Meer nieuws

202408_jarno-en-ronnie-prijsuitreiking-picoscope_nieuwsoverzicht

AMT kennistest prijsuitreiking

jaltest-diagnose-software-banner

Nieuwe Jaltest Diagnostics 24.4 update is klaar voor gebruik

vdo-tachograaf-inbouwen-nieuws

Voorbereid op de verplichte retrofit: inbouwen en kalibreren van de smart tachograaf 2