Gebruikerservaring ALLDATA Repair van RECO Automotive

Om veilige en nauwkeurige voertuigreparaties te garanderen, is het cruciaal om originele fabrieksinformatie beschikbaar te hebben en om de fabrieksrichtlijnen op te volgen. Voor schadeherstel-, reparatie- en onderhoudsbedrijven is snelle toegang tot de juiste technische informatie van essentieel belang. Danny Blomvliet, bedrijfsleider bij Schadenet Stokvis Weesp, deelt zijn ervaring met ALLDATA Repair, een softwareoplossing die hun werkwijze aanzienlijk heeft verbeterd.


Een uitgebreide bron van informatie is nodig

Danny ziet dat binnen de branche een verandering gaande is met betrekking tot veiligheidssystemen (ADAS) en kwaliteitswaarboring. Het is belangrijk dat de werkzaamheden volgens fabrieksnormen uitgevoerd worden, met name na de opkomst van ADAS. Alleen dan kun je veilige reparaties uitvoeren. ALLDATA geeft toegang tot de meest uitgebreide originele reparatie informatie en procedures van maar liefst 37 voertuigmerken. “Bij RECO Automotive, waarvan Schadenet Stokvis Weesp onderdeel is, werken we aan verschillende voertuigmerken. Daarom is een uitgebreide bron van informatie nodig. ALLDATA biedt ons dat precies”, aldus Danny. Na een proefperiode van 14 dagen was hij direct overtuigd.


Niet meer afhankelijk van een derde partij

Danny vertelt enthousiast dat hij en zijn collega’s heel tevreden en blij zijn met ALLDATA Repair. “Als we iets willen weten, zoals bijvoorbeeld de juiste onderdeelnummers, kunnen we het direct zelf opzoeken. Voorheen moesten we hiervoor bellen en mailen naar de magazijnmedewerkers van de dealer. Er hoeft er niet meer gewacht te worden op reactie van een derde partij. Hiermee besparen we veel tijd. Bovendien leren wij veel bij van het opzoeken van de juiste informatie.”

alldata_gebruikerservaring_banner

Efficiënter werken

Toegang tot ALLDATA heeft de werkprocessen aanzienlijk verbeterd. “Wanneer er een onderdeel of chassisdeel vervangen moet worden, kijk ik meteen in ALLDATA.” Deze informatie voegt Danny toe aan het schadedossier, waarna een collega in de werkplaats de werkzaamheden kan uitvoeren op basis van de instructies en voorschriften van de fabrikant. De functies van ALLDATA Repair die ze binnen het schadebedrijf het meest gebruiken zijn de aanhaalmomenten, snijlijnen en de reparatiehandleidingen.

Reparatieprobleem opgelost met behulp van ALLDATA Repair

ALLDATA Repair heeft al in veel gevallen tijd bespaard. Zo ook in het geval van een voertuig waarvan het aircosysteem niet werkte. Met ALLDATA kon alle benodigde informatie van het aircosysteem van dit type voertuig geraadpleegd worden. Het elektrisch schema liet zien welke sensoren belangrijk zijn en waar deze zich bevinden. De bijbehorende reparatiehandleiding gaf de technicus stap-voor-stap instructies over hoe de defecte sensor vervangen kon worden. Hierdoor kon de reparatie makkelijk en snel uitgevoerd worden in eigen werkplaats.


Uitgebreide dekking

ALLDATA bevat informatie van meer dan 96% van de volumemerken die momenteel op de weg zijn. Het is dan ook niet gek dat ze nog niet hebben misgegrepen bij merken of modellen. Danny vertelt: “Vooral bij BMW is het handig dat we kunnen zoeken op chassisnummer, zo hebben we meteen het juiste model te pakken’’. Wanneer het niet lukt om de juiste informatie te vinden, kunnen ze altijd gebruik maken van de CLEVER DiagnostiX helpdesk.


Bij RECO Automotive zijn ze zo overtuigd van de voordelen van ALLDATA Repair, dat ze het gaan inzetten op alle vestigingen.

Meer weten over ALLDATA Repair?

Lees meer over het product of vraag advies aan onze specialisten.